با ما از طریق شماره ی 09911596741 در ارتباط باشید.

مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان است که سالانه ایرانیان زیادی به آن مهاجرت می‌کنند. مهاجرت به کانادا یکی از گزینه‌های همیشگی ایرانیان برای مهاجرت است. طبق آمار، حدود 400 هزار ایرانی در کانادا اقامت دارند. این کشور با داشتن فرصت‌های شغلی متنوع برای تمامی افراد، استفاده از سیستم آموزشی کاملاً پیشرفته، ارائه خدمات پزشکی نسبتاً رایگان، ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری امن و بهشت حمایت از استارتاپ‌ها به یکی از بی‌رقیب‌ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است. در 10 سال گذشته به دلیل برنامه‌های حمایتی دولت کانادا آمار مهاجرت به کانادا به طرز خیره‌کننده‌ای افزایش یافته است.

مزایای مهاجرت به کانادا

مهم‌ترین مزایا توضیحات

کیفیت زندگی بالاطبق گزارش U.S. News کانادا یکی از بهترین کشورها برای زندگی است.
رشد و پیشرفت اقتصادیکانادا جزء 10 کشور برتر از لحاظ اقتصادی است.
بازارکار مناسبکانادا برای همه تخصص‌ها و جایگاه‌های شغلی تا سال‌ها فرصت شغلی متنوع دارد.
تنوع فرهنگی و ملیت‌های مختلفبیش از 200 ملیت، فرهنگ، مذهب و نژاد مختلف در کانادا وجود دارد.
برخورداری از مناظر طبیعی و حیرت‌انگیزکانادا به زیبایی طبیعی معروف است و دارای شمار زیادی پارک‌های ملی متنوع است.
امنیت بالاطبق Worldpapulation کانادا جز 10 کشور امن جهان است.
حمایت از کارآفرینان و استارتاپ‌هاطبق CEOWORLD Magazine کانادا رتبه سوم بهترین کشور برای راه‌اندازی استارتاپ را دارد.
کیفیت خدمات درمانی بالاکیفیت خدمات درمانی کانادا جز 10 کشور برتر جهان است.
سیستم آموزشی عالیبر اساس گزارش US News، کانادا چهارمین کشور برتر برای آموزش‌وپرورش در جهان است.

روش‌ های مهاجرت به کانادا

اگر قصد رفتن به کانادا را دارید راه‌های متعددی برای مهاجرت ایرانیان به کانادا وجود دارد که در اینجا می‌خواهیم به بهترین و سریع‌ترین آن‌ها به صورت خلاصه اشاره کنیم. تاکنون راه‌های مهاجرت به کانادا که ایرانیان زیادی را به سرزمین بزرگ سفید شمالی رسانده شامل مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری، تحصیلی، استارتاپ، اسکیل ورکر و جاب آفر است.

مهاجرت کاری به کانادا

کانادا در سال‌های اخیر دچار کمبود جدی نیروی کار شده است. به همین دلیل بخش زیادی از نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق مهاجران تأمین می‌کند. نزدیک به 60 درصد از مهاجرانی که وارد کانادا شده‌اند از طریق برنامه‌های مهاجرتی کاری جذب شده‌اند. میانگین حقوق سالانه در کانادا برای نیروهای کار متخصص بین 54600 تا 10500 دلار کانادا است.

جاب آفر کانادا

پیشنهاد شغلی (Job offer) یک پیشنهاد رسمی توسط کارفرما کانادایی به نیروی کار متخصص (Skill Worker) توانمند برای کار در یک شرکت کانادایی است. یکی از روش‌هایی که می‌توان با آن به کانادا مهاجرت کرد با استفاده از ویزای جاب آفر کانادا است. کارفرمای کانادایی باید یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر را به شخص بدهد و به اداره مهاجرت کانادا ثابت کند که این جایگاه شغلی در کانادا پیدا نمی‌شود.

شرکت بیزپلنر پرونده‌های موفق متعددی در اخذ ویزای جاب آفر دارد. با خیال راحت می‌توانید پروسه این روش را به ما بسپارید.

 کار پس از تحصیل در کانادا

کار پس از تحصیل در کانادا که با عنوان (PGWP) شناخته شده است یک مجوز کار موقت است که به دانشجویان خارجی که از یک موسسه آموزشی منتخب (DLI) در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، اجازه می‌دهد تا پس از اتمام تحصیلات خود، برای مدت معینی در این کشور کار کنند. با ویزای کار پس از تحصیل در کانادا می‌توانید 3 سال دیگر در کانادا کار کنید و شرایط اخذ اقامت دائم کانادا را برای خود فراهم کنید.

شرایط اخذ ویزای PGWP
سن بالای 18 سال
ارائه درخواست تا حداکثر 180 روز پس از فارغ‌التحصیلی
موسسه، دانشکده یا کالج خصوصی مورد تأیید دولت‌های استانی
فارغ‌التحصیل از یک موسسه آموزشی منتخب دولتی یا خصوصی در کبک
قبلاً از مجوز PGWP استفاده نکرده باشد
داشتن ویزای تحصیلی معتبر

 مهاجرت به کانادا با ICT

برنامه ICT یکی از روش‌های مهاجرتی کاری به کانادا است. با این برنامه، شرکت‌های بین‌المللی این امکان را می‌دهند تا به طور موقت نیروهای کار واجد شرایط را به منظور بهبود اثربخشی مدیریت، افزایش رقابت در بازارهای خارج از کشور به کانادا منتقل کنند.

این برنامه به شرکت‌های کانادایی این امکان را می‌دهد که نیروهای کار خارجی را که قبلاً در شرکت استخدام شده‌اند به منظور جبران جایگاه‌های شغلی خاص یا انتقال دانش تخصصی به نیروی کار کانادایی استخدام کنند. مثلاً این شرکت می‌تواند به یک ایرانی تعلق داشته باشد و نیروی کار خود را از داخل ایران تأمین کند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا نه تنها فرصتی برای دریافت اقامت دائم این کشور، بلکه راهی برای تحصیل در بهترین سطح آموزش است. ویزاهای مختلفی برای تحصیل در کانادا صادر می‌شود که با توجه به شرایطتان می‌توانید با استفاده از آن‌ها به کانادا مهاجرت کنید.

یکی از این روش‌های اخذ ویزای  تحصیلی در کانادا، کوآپ (Co-op) است که به کمک آن می‌توانید در کانادا تحصیل کرده و هم‌زمان کار کنید.

از مزایای تحصیل در کانادا؛ امکان اخذ بورسیه تحصیلی و امکان تحصیل به 2 زبان فرانسه و انگلیسی است. از جمله مهم‌ترین شرایط تحصیل در کانادا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

شرایط تحصیل در کانادا

سنبهتر است زیر 45 سال باشد
تمکن مالیحداقل 833 دلار کانادا در ماه و 10 هزار دلار در سال
گپ تحصیلیزیر 5 سال و قابل توجیه
نامه پذیرش از دانشگاه یا کالجالزامی
مدرک زباندانشگاه تعیین می‌کند

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری

اگر سرمایه کافی دارید و نمی‌خواهید سایر راه های مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید می‌توانید با ویزای سرمایه گزاری کانادا به راحتی اقامت این کشور را اخذ کنید. طبق گزارش Global finance بانک‌های کانادا جزو امن‌ترین بانک‌های جهان به شمار می‌روند. همچنین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، کشور کانادا را بهترین کشور برای کارآفرینان معرفی کرده است.مهم‌ترین مزایای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری شامل موارد زیر هستند:

  • دریافت اقامت دائم برای خود + فرزندان و همسر
  • نیاز نداشتن به نمره زبان یا مدارک تحصیلی بالا
  • ایجاد فرصت‌های تجاری فوق‌العاده برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران
  • فراهم شدن شرایط اخذ شهروندی یا سیتی‌زن شیپ کانادا
  • برخورداری از یک زندگی با کیفیت + خدمات بیمه و تحصیل رایگان

خوداشتغالی کانادا (self-employed)

برنامه خوداشتغالی کانادا (Self-employed) به افراد این امکان را می‌دهد تا به صورت دائمی به عنوان یک فرد خود اشتغال به کانادا مهاجرت کنند. این برنامه مهاجرتی ویژه هنرمندان و ورزشکاران است.

مهاجرت به کانادا از طریق راه اندازی استارتاپ

برنامه ویزای استارتاپ کانادا یک برنامه مهاجرتی است که برای جذب کارآفرینان خارجی که می‌خواهند کسب‌وکار خود را در کانادا راه‌اندازی کنند، طراحی شده است. اگر ایده‌های خلاقانه‌ای برای راه‌اندازی استارتاپ دارید کانادا یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی استارتاپ است که می‌توانید به واسطه آن اقامت این کشور را دریافت کنید. در طول دهه‌های گذشته، کانادا با پشتوانه مالی دولت، به طرز چشمگیری از برنامه‌های استارتاپ کرده است. کانادا برای زیرساخت‌های کارآفرینی، تحقیق و توسعه و نیروی کار فنی به بالندگی و رشد زیادی رسیده است.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید، تأسیس یا ثبت شرکت است. برنامه ثبت شرکت در کانادا (Own-operator) یک برنامه مهاجرتی است که افراد به وسیله آن مالکیت و اداره یک کسب‌وکار در کانادا برعهده می‌گیرند.

متقاضیان می‌توانند یکی از 4 نوع شرکت زیر را برای ثبت در کانادا انتخاب کنند:

  • شرکت خصوصی (Sole Proprietorship)
  • شرکت مشارکتی (Partnership)
  • شرکت سهامی (Corporation)
  • شرکت تعاونی (Cooperative)

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

خرید بیزینس هم یکی از راه‌های اخذ اقامت کانادا و سرمایه‌گذاری در این کشور است. در این روش، متقاضی می‌تواند ویزای Work Permit کانادا را با خرید یک کسب‌وکار در این کشور اخذ کند. متقاضی پس از اخذ این ویزا و شروع به کار هم می‌تواند برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهد. تقریباً 33 درصد از صاحبان مشاغل در کانادا مهاجر هستند که به نوبه خود یک آمار قابل‌توجهی است.

  • مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان مهاجرت، مدرک زبان است. کانادا یک کشور دو زبانه است و زبان انگلیسی و فرانسوی هر دو زبان رسمی و پرکاربرد در این کشور هستند.

3 نوع آزمون و مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا مورد تایید است:

  • آیلتس (IELTS)
  • سلپیپ (CELPIP)
  • تِف (TEF)
  • مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا گزینه‌ای بسیار مناسب برای سفر و گشت‌وگذار در این کشور است. البته این ویزا فقط با اهداف گردش و تفریح صادر نمی‌شود. شما می‌توانید برای دیدار با خانواده یا دوستان، شرکت در جلسات کاری و … هم ویزای توریستی کانادا بگیرید. ویزای توریستی کانادا 3 نوع است:

ویزای سینگل کانادا (single entry visa)

این ویزا یک‌بار ورود است و با آن می‌توانید تا 6 ماه در کانادا بمانید. در صورت خروج از کانادا و تمایل به ورود مجدد، باید برای صدور یک ویزای جدید درخواست دهید.

ویزای مولتی کانادا (multiple)

این ویزا چند بار ورود است و با هر بار ورود به کانادا می‌توانید تا 6 ماه در این کشور بمانید. سقف ویزای مولتی هم 10 سال است اما با توجه به اعتبار 5 ساله پاسپورت ایران، به آن ویزای 5 ساله هم می‌گویند.

سوپر ویزای کانادا (super visa)

این ویزا به طور خاص برای والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی درنظر گرفته شده است که فرزند یا نوه آن‌ها اقامت دائم کانادا را داشته باشد. این افراد با سوپر ویزای کانادا می‌توانند در هر ورود تا 2 سال و نهایتاً تا سقف 10 سال در کانادا بمانند.

دقت داشته باشید که ویزای توریستی یک روش مهاجرتی به کانادا نیست و اقامت شما موقتی است؛ اما در مدت سفر می‌توانید شرایط مهاجرت خود را فراهم کنید.

آمار مهاجرت ایرانیان به کانادا

طبق آمار سایت cicnews، داده‌های اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) نشان می‌دهد که 2022 سال بزرگی برای مهاجرت ایرانیان بوده است. از سال 2011 تا 2022 حدود 70395 ایرانی به کانادا مهاجرت کرده‌اند. طبق آمار وزارت خارجه ایران حدود 400000 ایرانی ساکن کانادا هستند که انتظار می‌رود این رقم در سال 2023 با توجه به برنامه‌های حمایتی دولت در خصوص جذب مهاجر در سال جدید افزایش یابد.

بهترین راه های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

برای پاسخ به این سؤال که بهترین روش مهاجرت به کانادا برای ایرانیان کدام است پاسخ قطعی و کاملی را نمی‌توان ارائه داد. هر فرد ایرانی بسته به شرایطی که ممکن است داشته باشد باید توسط مشاوران متخصص شرایط آن بررسی گردد تا در نهایت روش متناسب با شرایط فرد متقاضی ارائه گردد؛ اما به‌طورکلی روش‌های متنوع مهاجرت کاری مثل کار پس از تحصیل، ICT، اسکیل ورکر، اسکیل ترید، تجربه کانادایی و…؛ و همچنین روش‌های سرمایه‌گذاری مانند استارتاپ، سرمایه‌گذاری استانی، کارآفرینی، خرید بیزنس، ثبت شرکت، خوداشتغالی یا روش‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا همگی جز بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا برای ایرانیان هستند.

مجموعه بیزپلنر با داشتن چندین سال تجربه موفق و با وجود داشتن مشاورین و متخصصان مجرب برای متقاضیان مهاجرت به کانادا خدمات قابل توجهی را با کمترین هزینه ارائه می‌دهد.

برای تمامی روشهای ذکر شده در بالا ،نیاز به بیزینس پلن حرفه ای خواهید داشت که پروسه مهاجرتی تان با موفقیت به اتمام برسد.

برای دریافت اطلاعات بیزینس پلن های مهاجرتی و همینطور نمونه های آماده روی لینک زیر کلیک نمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برو بالا
طراحی و توسعه: پروان وب
طراحی و توسعه: پروان وب